Když jsem se zamyslel nad otázkou „Čím jsem dnes a jak jsem toho dosáhl“, má paměť mě hned zavedla do školních lavic střední průmyslové školy v Šumperku, kde začala má karierní dráha v technickém oboru. Předměty jako technické kreslení nebo stavba a provoz strojů ve mě vyvolaly maximální nadšení pro techniku. Kreslení strojírenských výkresů, modelování ve 3D na základě technických výpočtů strojních zařízení se stali zálibou a jasným směrem mého rozvoje. Podpora ze strany učitelů v podobě odborného výkladu na hodinách, názorných příkladech a možnost pracovat s moderními CAD/CAM softwary mě motivovali k dalšímu studiu na vysoké škole VŠB-TU Ostrava rovněž v oboru strojírenská technologie. Nabyté znalosti ze střední školy mi umožnily dále se rozvíjet v oblasti CAD/CAM
a to v programování CNC obráběcích strojů, ze kterých jsem dále vypracoval, jak bakalářskou,
tak i diplomovou práci.
Po ukončení studia na vysoké škole jsem nastoupil do svého prvního zaměstnání do ŠKODA AUTO Nástrojárna v Mladé Boleslavi na pozici specialista CNC programování obráběcích strojů výroby lisovacích nástrojů a vymýšlení technických inovací pro výrobu. Na této pozici jsem plně začal využívat znalosti, které jsem získal při studiu. Po roce zaměstnání přišla nabídka práce v zahraničí, a to na druhé straně zeměkoule – v Číně. Bez váhání jsem nabídku přijal a během následujících třech let jsem v tříměsíčních intervalech pracoval v Číně více než 1.5 roku na výrobě lisovacích nástrojů pro ŠKODA AUTO Mladá Boleslav. S odstupem času mohu říct, že tento moment mě posunul vpřed v profesním, ale i v osobním životě. Po návratu z Asie jsem pracoval jako technický team leader na vývoji robotických operací
pro výrobu lisovacích nástrojů – přesné broušení povrchu a vrtání ocelí.
Na základě velmi dobrých výsledků jsem se dostal do manažerských pozic. Tou první byl projekt manažer výroby lisovacích nástrojů a druhou aktuální pozicí je koordinátor technického servisu lisoven. Zde jsem zodpovědný za deseti členný tým. Máme na starost stavbu mechanizace (přísavkové rámy) pro 10 lisovacích linek, správu 3 budov lisoven a jejich ekologii.
Jelikož v celém průběhu pracovní kariéry se aktivně zajímám o inovace ve výrobě, tak působím ve ŠKODA AUTO jako inovátor za lisovny v oblasti prediktivní údržby strojů a zařízení. Inovační projekty mají za úkol zvýšit využitelnost lisovacích linek pomocí prediktivních modelů, umělé inteligence, rozšířené reality a condition monitoringu. (https://youtu.be/v48vZt7aNw4).
Během zaměstnání jsem se opět vrátil do školních lavic (2013), tedy těch univerzitních, v rámci dálkového doktorského studia v oboru strojírenská technologie na VŠB-TU Ostrava, kde jsem se zabýval vývojem robotického inteligentního vrtání hlubokých otvorů malých průměrů do kovových materiálů. Doktorské studium jsem dokončil v roce 2018 a už teď vím, že to nebylo poslední studium. Velice rád bych nastoupit na manažerské MBA studium pro zvýšení znalostí v oblasti managementu. Tímto směrem bych chtěl dále pokračovat v profesní kariéře.