Logo školy
TECHNICKÉ LYCEUM 78-42-M/01

Obor je určen pro žáky se zájmem o přírodovědné a technické předměty. Cílem vzdělávání je vybavit absolventy takovými znalostmi a dovednostmi, které jim umožní úspěšně studovat na vysokých školách nebo na vyšších odborných školách především technického, přírodovědného nebo ekonomického směru.

Vzdělávací program je založen na širším všeobecně vzdělávacím základě, s důrazem na matematiku, fyziku, informační a komunikační technologie a další přírodovědné předměty.

Základy odborného vzdělávání se opírají o obecně technické disciplíny a plní průpravnou funkci vzhledem k předpokládanému vysokoškolskému studiu. Žáci se naučí aplikovat matematické a přírodovědné postupy při řešení technických problémů, naučí se zpracovávat a interpretovat data získaná prostřednictvím pozorování, efektivně pracovat s prostředky informačních a komunikačních technologií a seznámí se s principy moderního designu.

Technické lyceum Dolů

O STUDIJNÍM OBORU


Zaměření
ZAMĚŘENÍ

Všeobecně technická příprava pro studium na vysokých školách nebo vyšších odborných školách

Typ vzdělání
TYP VZDĚLÁNÍ

Střední vzdělání s maturitní zkouškou

Délka studia
DÉLKA STUDIA

Čtyřleté denní studium

Určeno pro
URČENO PRO

Chlapce i děvčata

Uplatnění
UPLATNĚNÍ

Další studium, přímo v praxi např. jako technik, projektant, konstruktér

PROČ STUDOVAT TENTO OBOR


Proč tento obor
Praktická aplikace a příprava na trh práce

Široká škála odborných předmětů a možnost pracovat na reálných projektech připravuje studenty na efektivní práci v technických odvětvích a zvyšuje jejich atraktivitu pro zaměstnavatele.

Proč tento obor
Důraz na přípravu pro vysokoškolské studium

Technické lyceum poskytuje komplexní vzdělání, které připravuje studenty na úspěšné absolvování technických, přírodovědných nebo ekonomických oborů na vysokých školách.

Proč tento obor
Moderní vybavení a individuální rozvoj

Škola disponuje moderními technologiemi a nabízí možnosti individuálního rozvoje prostřednictvím volitelných seminářů a projektů, což umožňuje studentům rozvíjet své zájmy a dovednosti podle vlastních preferencí.

POZNEJ STUDIJNÍ OBOR


CHARAKTERISTIKA OBORU VZDĚLÁNÍ


Obor je určen pro žáky se zájmem o přírodovědné a technické předměty. Cílem vzdělávání je vybavit absolventy takovými znalostmi a dovednostmi, které jim umožní úspěšně studovat na vysokých školách nebo na vyšších odborných školách především technického, přírodovědného nebo ekonomického směru.

Vzdělávací program je založen na širším všeobecně vzdělávacím základě, s důrazem na matematiku, fyziku, informační a komunikační technologie a další přírodovědné předměty. Technické lyceum je jediný obor na škole nabízející dva cizí jazyky po celou dobu vzdělávání. Základy odborného vzdělávání se opírají o obecně technické disciplíny a plní průpravnou funkci vzhledem k předpokládanému vysokoškolskému studiu. Žáci se naučí aplikovat matematické a přírodovědné postupy při řešení technických problémů, naučí se zpracovávat a interpretovat data získaná prostřednictvím pozorování, efektivně pracovat s prostředky informačních a komunikačních technologií a seznámí se s principy moderního designu. Vzdělávací program je složen ze dvou částí – jednu tvoří základní učivo všeobecně vzdělávací i odborné, povinné pro všechny žáky, druhou, menší část představuje učivo výběrové, jehož struktura je v kompetenci školy. Funkcí výběrového učiva je vytvořit širší vzdělávací nabídku pro žáky a tím lepší předpoklady pro jejich další profesní rozhodování.

Charakteristika oboru

ABSOLVUJI ODBORNÉ PRAXE?


Pro úspěšnou realizaci vzdělávání vytváří škola podmínky pro osvojení požadovaných praktických dovedností a činností formou cvičení (v laboratořích, dílnách, odborných učebnách, studentských společností apod.) a odborné praxe.

Na cvičení a odbornou praxi se žáci dělí na skupiny, zejména z důvodů bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a hygienických požadavků podle platných právních předpisů. Obsah praktických činností se odvíjí od vzdělávacích oblastí a obsahových okruhů RVP. Praxe žáků SPŠ Šumperk je realizována těmito formami:

  • ve 2. a 3. ročníku je zařazena čtrnáctidenní souvislá praxe (v rozsahu 120 hodin) v reálných pracovních podmínkách na pracovištích fyzických a právnických osob nebo na škole
  • ve čtvrtém ročníku je odborná praxe uskutečňována na pracovištích fyzických a právnických osob nebo ve škole, obsahem je vypracování zadání a jeho obhajoba v profilové části maturitní zkoušky
  • v průběhu studia jsou realizovány odborné exkurze
Odborné uplatnění
Olomoucký krajZřizovatel VOŠ a SPŠ Šumperk IKAP MŠMT OPVVV

© COPYRIGHT VOŠ A SPŠ ŠUMPERK 2024