Programování, tvorba webů, správa operačních systémů a počítačových sítí, návrh a vývoj databázových systémů a tvorba multimédií
Střední vzdělání s maturitní zkouškou
Čtyřleté denní studium
Chlapce i děvčata
Správce operačních systémů a počítačových sítí, správce aplikací a databází, programátor/návrhář softwaru, tvůrce audiovizuálních multimédií aj.
Studium informačních technologií otevírá dveře k různým kariérním možnostem. Absolventi se mohou uplatnit jako programátoři, správci sítí, IT technici nebo obchodní manažeři v oblasti technologií.
IT obor je dynamický a neustále se vyvíjí. Absolventi mají možnost rychle se specializovat a postupovat na vyšší pozice díky svým aktuálním znalostem a dovednostem.
IT obor se rychle rozvíjí a jeho význam stále roste. s postupující digitalizací a automatizací se odborníci v IT stávají klíčovými pro přežití firem. Najdou uplatnění nejen v technologických firmách, ale v téměř všech odvětvích. Potřeba programátorů a IT specialistů bude trvalá.
Obor vzdělávání informační technologie patří k velmi perspektivním oborům a jeho význam neustále roste. Žáci získávají všeobecně vzdělávací a přírodovědné vědomosti společně s komunikativními schopnostmi v mateřském a cizím jazyce – zejména v angličtině, která v tomto oboru patří k základním předpokladům úspěšného absolventa. Odborné předměty zase umožní žákům získat široké dovednosti v hlavních odvětvích oboru IT jako programování, tvorba webů, správa operačních systémů a počítačových sítí, návrh a vývoj databázových systémů a tvorba multimédií.
Volitelnost – najdi si svou cestu
Díky volitelným předmětům ve 3. a 4. roce studia si žáci mohou zvolit svou studijní cestu. Například více multimediální (tvorba videa a fotografie, počítačová animace a vizualizace 3D grafiky, tvorba webových prezentací – vhodné pro dívky), nebo cestu více technickou, zaměřenou na programování, operační systémy nebo počítačové sítě. Zvolená cesta vede žáka k profilové maturitní zkoušce.
Pro úspěšnou realizaci vzdělávání vytváří škola podmínky pro osvojení požadovaných praktických dovedností a činností formou cvičení (v laboratořích, dílnách, odborných učebnách, studentských společností apod.) a odborné praxe.
Na cvičení a odbornou praxi se žáci dělí na skupiny, zejména z důvodů bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a hygienických požadavků podle platných právních předpisů. Obsah praktických činností se odvíjí od vzdělávacích oblastí a obsahových okruhů RVP. Praxe žáků SPŠ Šumperk je realizována těmito formami:
© COPYRIGHT VOŠ A SPŠ ŠUMPERK 2024